Genshin Impact pokonał m.in. FIFA 21 i Watch Dogs: Legion - dystrybucja cyfrowa w październiku

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki cyfrowego rynku gier za ubiegły miesiąc.

Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że najlepiej zarabiającą produkcją października było Genshin Impact. Projekt zadebiutował 28 września na PC, PlayStation 4 oraz urządzeniach systemami iOS i Android. Imponujące wykonanie oraz typowo konsolowe mechanizmy rozgrywki sprawiły, że przyciągnął wiele osób, które zazwyczaj ignorują tytuły mobilne o podobnym modelu biznesowym.

Sprzedaż FIFA 21 w dystrybucji cyfrowej w miesiącu premiery wyniosła 1,5 mln egzemplarzy. W przypadku zeszłorocznej edycji było to 1,2 mln. Analitycy podkreślają jednak, że nie da się łatwo porównać wyników obu produkcji. FIFA 20 ukazała się bowiem 27 września 2019, więc na wypracowanie swojej sprzedaży miała tylko kilka dni, podczas gry tegoroczna odsłona na osiągnięcie swoich 1,5 mln egzemplarzy miała trzy tygodnie października.

Doskonale poradziło sobie Watch Dogs: Legion. Gra zadebiutowała 29 października i w ciągu pierwszych trzech dni znalazła 1,9 mln nabywców w dystrybucji cyfrowej. To rekord w przypadku tej marki. Watch Dogs 2 potrzebowało dwóch tygodni na osiągnięcie sprzedaży na poziomie 431 tys. egzemplarzy. Co ciekawe, analitycy uważają, że jednym z powodów sukcesu najnowszej odsłon cyklu były promocje pozwalające zdobyć drugą część za darmo, co zaznajomiło z serią wielu nowych odbiorców.

Crash Bandicoot 4: It's About Time przed cztery tygodnie października znalazło 402 tys. nabywców w dystrybucji cyfrowej. To gorszy wynik niż Crash Bandicoot N. Sane Trilogy (520 tys. egzemplarzy w jeden dzień) oraz Crash Team Racing Nitro-Fueled (552 tys. egzemplarzy w dziesięć dni), ale przychody były wyższe, gdyż najnowsza część cyklu zadebiutowała w cenie 59,99 dolarów, podczas gdy wspominane remake’i można było w dniu premiery kupić za 39,99 dolarów.

Udany debiut zaliczyło Star Wars: Squadrons. W miesiącu premiery sprzedano 1,1 mln egzemplarzy cyfrowych tej produkcji. To wynik lepszy niż w przypadku Star Wars: Battlefront II (1 mln egz.), ale gorszy niż ten osiągnięty przez Star Wars Jedi: Fallen Order (2,9 mln).

Warto dodać, że po raz pierwszy SuperData zaczęło publikować dane o wynikach usług abonamentowych zapewniających dostęp do bibliotek gier. Łączne przychody z subskrypcji Xbox Game Pass, EA Play oraz PlayStation Now miały być o 142% większe niż w październiku 2019 roku. Za większość z tego wzrostu odpowiadała oferta Microsoftu.

W sumie przychody dystrybucji cyfrowej w październiku 2020 roku wyniosły 10,6 mld dolarów, czyli o 14% więcej niż w analogicznym miesiącu 2019 r. Rynek mobilny zanotował wzrost o 15%, pecetowy o 10%, a konsolowy o 18%.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2020-11-21 10:47:19